//Μια Φάροου: Οι στιλιστικές μεταμορφώσεις ενός «αερικού»

Η ηθοποιός με το εύθραυστο look ήταν εμφανισιακά ένας αληθινός χαμαιλέων. Οι επιλογές της όρισαν κάποια κυρίαρχα στοιχεία της μόδας των περασμένων δεκαετιών που παραμένουν κλασικά ακόμα και σήμερα.

Από τη Ζωή Παπαφωτίου

Κόρη του Αυστραλού σκηνοθέτη Τζον Φάροου και της ηθοποιού Μωρίν Ο Σάλιβαν, (γνωστή ως Τζέιν Πόρτερ στις ταινίες του Ταρζάν των 30s) η Μαρία ντε Λουρντς Βιλιέρς Φάροου, όπως είναι το πλήρες όνομά της, στην εφηβεία αποφάσισε να γίνει μοναχή! «Πίστευα ότι ήταν το ωραιότερο πράγμα στον κόσμο» έχει δηλώσει χαρακτηριστικά «αφού τότε στο μυαλό μου αυτό ήταν το μόνο αντίδοτο στην απόρριψη που δεχόμουν από τα αγόρια ως ένα αδύνατο κορίτσι χωρίς καμπύλες που περισσότερο τα απωθούσε παρά τα γοήτευε».

Πολύ γρήγορα όμως αποφάσισε ότι ο μοναστικός βίος δεν της ταίριαζε και ότι μπορούσε να μετατρέψει τις αδυναμίες της εικόνας και του χαρακτήρα της σε «υπερδυνάμεις». Γρήγορα δημιούργησε ένα τελείως διαφορετικό πρότυπο από όσα επικρατούσαν εκείνα τα χρόνια. Το 1959 στα 14 της εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη στην ταινία του πατέρα της «ο Άρχων των πέντε ωκεανών» και λίγα χρόνια μετά, στα 23 της, πρωταγωνίστησε στο κλασικό θρίλερ «Το μωρό της Ρόζμαρι» του Ρομάν Πολάνσκι κερδίζοντας καθολική αναγνώριση.

Το αδύνατο κορίτσι με τα σοσόνια και το μελαγχολικό βλέμμα μεταμορφώθηκε στο αντίπαλο δέος των σαγηνευτικών γυναικών του σινεμά της εποχής και εξελίχθηκε στην επιτομή του στιλ. Μια φιγούρα «βουτηγμένη» στην αθωότητα, τη φρεσκάδα και το «εναλλακτικό» σεξ απίλ.

Βασικό χαρακτηριστικό της οι μεταμορφώσεις. Κάθε ταινία, κάθε εμφάνιση, κάθε φωτογραφία, κάθε δεκαετία η Φάροου υιοθετούσε και ένα διαφορετικό look που αντιγράφτηκε στην εποχή του και τα στοιχεία του παραμένουν κλασικά ειδικά σήμερα που το mix ‘n’ match κυριαρχεί.

Pixie look
Στον αντίποδα των πλούσιων μακριών μαλλιών που λάνσαραν οι περισσότερες σταρ της δεκαετίας του 60 η Φάροου επαναστάτησε λανσάροντας το κοντό ανδρικό κούρεμα. Η εντυπωσιακή αλλαγή στα χάλκινα μαλλιά της έγινε με αφορμή τον ρόλο της στην ταινία «Το μωρό της Ρόζμαρι» και ήταν ιδέα του διάσημου κομμωτή Vidal Sassoon. Αυτή η κουπ ήταν η πιο χαρακτηριστική της και υιοθετήθηκε μεταγενέστερα κι από άλλες σταρ όπως η Μαντόνα και η Λίντα Εβανγκελίστα, η Κέιτ Μος, η Σαρλίζ Θέρον και η Αν Χάθαγουεϊ. Εύκολο στο styling, λύνει τα χέρια, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, τολμήστε το!

Πολυμορφικό καρέ
Αυτό ήταν το κούρεμα που υιοθέτησε λίγο μετά το 1970. Για αρκετά χρόνια «έπαιζε» με διαφορετικές εκδοχές: πολύ κοντό, μέχρι το πρόσωπο και μέχρι τη βάση του λαιμού. Ασύμμετρο ή φιλαριστό αποτελεί κλασική επιλογή από την εποχή του Τσάρλεστον μέχρι τώρα. Τελευταία τάση: οι αυστηρές-γεωμετρικές εκδοχές του με κοντές ή μακριές αφέλειες.

Colour blocking make up
Το μακιγιάζ των χίπις ήταν το αγαπημένο της. Η λευκή επιδερμίδα και τα μπλε μάτια της έκαναν την τέλεια αντίθεση με πράσινες, μωβ και φούξια σκιές, κοραλί και τριανταφυλλί κραγιόν. Κλασικοί συνδυασμοί για καλοκαιρινά beauty looks αποτελούν διαχρονικές τάσεις διάσημων οίκων. Συμπληρώνονται ιδανικά με άφθονη μαύρη μάσκαρα και λευκό μολύβι στο εσωτερικό των ματιών για ακόμα πιο σαγηνευτικό βλέμμα.

 

 

 

Σουπερ μίνι φόρεμα
Η Φάροου μας έμαθε ότι ένα λεπτοκαμωμένο κορμί χωρίς ιδιαίτερες καμπύλες μπορεί να γίνει ακαταμάχητο. Πως; Με ένα μικροσκοπικό φόρεμα σε A γραμμή. Επέλεγε πάντα έντονα χρώματα και prints,υφάσματα πλισέ, με κρυστάλλους και λάμψεις ενώ προτιμούσε την ψηλή λαιμόκοψη, τους παρτούς ώμους και τα κοντά μανίκια (τύπου t-shirt) που τόνιζαν ωραία τα χέρια της.

Ο γιακάς του Πίτερ Παν
Αν ρίξεις μια ματιά στα editorial μόδας του φετινού καλοκαιριού ή σε πρόσφατες κολεξιόν νεανικών brands θα δεις το στιλιστικό στοιχείο που συνδέθηκε όσο κανένα άλλο με το προσωπικό της στιλ να δεσπόζει. Πρόκειται για τον λεγόμενο γιακά του Πίτερ Παν. Στρογγυλός και φαρδύς ή στενός με έντονες γωνίες δίνει σε φορέματα, μπλούζες και πουκάμισα ένα παραμυθένιο αέρα που ταιριάζει σε όλα τα κορίτσια. Κυκλοφορεί ακόμα και σε κόσμημα για να κάνετε τους δικούς σας συνδυασμούς.

OMG, I am so retro!
Ως ηθοποιός αγαπούσε πολύ τις αλλαγές, η μεταμόρφωση της στη femme fatale Ντέιζι Μπιουκάναν για την ταινία «Ο υπέροχος Γκάτσμπι» του Τζακ Κλέιτον όμως επηρέασε και το προσωπικό της στιλ. Αραχνοΰφαντα φορέματα σε παστέλ αποχρώσεις, τουνίκ με κεντημένες λεπτομέρειες και κρόσια, δαντελένια εσώρουχα τύπου bralette, κορδέλες με πέρλες για τα μαλλιά και γόβες με μπαρέτες είναι μόνο μερικές από τις επιλογέςτης που παραμένουν διαχρονικές για κάθε γυναίκα.

 

 

Ναι στην υπερβολή!
Θεωρεί ότι τα εντυπωσιακά στοιχεία κάνουν μια γυναίκα ξεχωριστή αφού τραβούν την προσοχή και «καταδικάζουν στην αφάνεια» τις όποιες ατέλειες. Δεν δίσταζε λοιπόν να κλέβει τα βλέμματα με τεράστια κοκάλινα γυαλιά, animal print μπλούζες με βολάν, κίτρινη ή πορτοκαλί μονοχρωμία στα ρούχα της. Φέτος που η μόδα αγαπά τις στιλιστικές ακρότητες και τα 80s γνωρίζουν νέες δόξες απογειώστε τα σύνολά σας με λεπτομέρειες που δεν θα περάσουν απαρατήρητες.

 

Ανδρόγυνο look

Τις τελευταίες δυο δεκαετίες ντύνεται σχεδόν αποκλειστικά με κοστούμια, πουκάμισα, ίσια παντελόνια, oxfords, μοκασίνια και όλα εκείνα που της προσθέτουν δυναμισμό χωρίς να αφαιρούν τίποτα από τη θηλυκότητά της. Τα boyfriend jeansκαι τα looset-shirtsείναι τα βασικά για τηνπιο casual εκδοχή αυτού του fashion trend τώρα που ο καιρός χαμογελάει.

 

 

 

 

Η Ζωή Παπαφωτίου είναι δημοσιογράφος γεύσης αλλά έχει ασχοληθεί κατά καιρούς και με τον πολιτισμό, τη μόδα, την ομορφιά, την τεχνολογία και την επικοινωνία, ό,τι κι αν αυτή σημαίνει. Έχει σπουδάσει Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έκτοτε μοιράζεται το πάθος της για τη γαστρονομία με κάθε ευκαιρία: εφημερίδες, περιοδικά, sites(Athens VoiceBHMAgourmet, αλάτι&πιπέρι. κ.ά.) …οικογενειακά τραπέζια, φιλικά καλέσματα, παρεΐστικα γεύματα. Με δυο λόγια όταν δεν γράφει μαγειρεύει και όταν δεν μαγειρεύει γράφει. Σε κάθε περίπτωση απολαμβάνει να μοιράζεται το σημαντικότερο υλικό, την αγάπη.

 

2018-06-05T09:55:51+00:00 Μη κατηγοριοποιημένο|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια Φάροου: Οι στιλιστικές μεταμορφώσεις ενός «αερικού»